песок
Ќа главную сайта     “ел: 8-964-635-42-14  
   
ѕ≈—ќ , ў≈Ѕ≈Ќ№ Ѕ≈“ќЌ —“–ќ»ћ  ќ¬ ј ћќ«ј» ј
Ѕесплатна¤ раскрутка ¬ашего бизнеса
камаз бетоновоз мангал
 
 
ѕробки на яндекс. артах
 
 
¬иб≥р устаткуванн¤ дл¤ ¤к≥сного лако-фарбувального покритт¤ стол¤рно-буд≥вельних вироб≥в

Ќадзвичайно важливими Ї спос≥б ≥ ¤к≥сть п≥дготовки поверхн≥, виб≥р фарби/лаку (надал≥ фарби), к≥лькост≥ ≥ товщини шар≥в покритт¤, ¤к≥сного устаткуванн¤, а також знанн¤ принцип≥в його вибору, правильноњ експлуатац≥њ ≥ можливих насл≥дк≥в при його нев≥рному застосуванн≥.
” сучасн≥й техн≥ц≥ лакофарбуванн¤ будь-¤ких вироб≥в найб≥льш широко застосовуЇтьс¤ метод розпилюванн¤ п≥д високим тиском, ¤кий називаЇтьс¤ г≥дродинам≥чним або методом AIR-LESS. “ому зупинимось саме на ньому.
ƒл¤ правильного вибору лакофарбового устаткуванн¤ необх≥дно визначитись, ¤к≥ вироби ≥ чим будуть покриватись, у ¤к≥й к≥лькост≥ ≥ в ¤ких умовах.
ƒл¤ того, щоб розпилити фарбу, в тому числ≥ великоњ в'¤зкост≥, необх≥дно њњ Ђпроштовхнутиї п≥д в≥дпов≥дно високим тиском через достатньо малий отв≥р сопла. ƒуже висока швидк≥сть проходженн¤ фарби через сопло п≥д д≥Їю тиску к≥лькох сотень бар ≥ стисненн¤ фарби у сопл≥ д≥аметром, що становить дес¤т≥ дол≥ м≥л≥метра, дають ефект подр≥бненн¤ фарби на дуже мал≥ частинки.
 ожний виробник чи постачальник лако-фарбових вироб≥в подаЇ у техн≥чному опис≥ параметри њх нанесенн¤. Ќаприклад, це Ї ≥нформац≥¤ типу: розм≥р сопла Ч 0,018ї або 0,46 мм, тиск 150 бар. ƒуже важливо розум≥ти, що це Ї тиск саме у сопл≥, а не на виход≥ з пневмоцил≥ндра насосу! –≥дше зустр≥чаЇтьс¤ ≥нформац≥¤ про асортимент сопел, можливих до застосуванн¤.
–озм≥р сопла, необх≥дний дл¤ використанн¤ даноњ конкретноњ фарби, залежить в≥д розм≥р≥в компонент≥в фарби: п≥гмент≥в, наповнювач≥в. Ќеобх≥дно звернути увагу на те, що отвори сопел повинн≥ бути дуже малими, а наповнювач≥ сучасних ≥ дуже ефективних фарб мають р≥зн≥ розм≥ри ≥ форми. “ому необх≥дно п≥дбирати сопла з таким розм≥ром отвору, щоб через нього проходили вс≥ компоненти фарби.
јналог≥чний п≥дх≥д повинен бути до вибору ф≥льтр≥в високого тиску, ¤к≥ необх≥дно встановлювати у лако-фарбувальному пристроњ.
‘≥льтри захищають сопло в≥д попаданн¤ компонент≥в фарби, розм≥ри ¤ких перевищують нормативн≥, др≥бних сторонн≥х частинок, ¤к≥ можуть потрапити у фарбу або утворитис¤ у шлангах внасл≥док нев≥рноњ експлуатац≥њ. ‘≥льтри високого тиску не повинн≥ бути занадто щ≥льними, щоб не в≥дд≥л¤ли в≥д фарби складових компонент≥в ≥ часто не забивались, або не пробивались.
ƒл¤ розпиленн¤ фарби пристр≥й всмоктуЇ њњ з Їмкост≥ ≥ подаЇ п≥д високим тиском до сопла. —учасн≥ фарби забезпечують високо¤к≥сне покритт¤ ≥ стають все кращими з точки зору еколог≥њ, але все б≥льш складними дл¤ нанесенн¤ (апл≥кац≥њ), бо мають у склад≥ щораз менше розчинник≥в ≥ в≥дпов≥дно мають б≥льшу в'¤зк≥сть. ¬раховуючи незначне розр≥дженн¤ при всмоктуванн≥ фарби, необх≥дно так п≥дбирати всмоктуючий ф≥льтр, щоб в≥н не створював надм≥рного опору дл¤ поступанн¤ фарби ≥ одночасно затримував вс≥л¤к≥ забрудненн¤. “епер у св≥жов≥дкритих упаковках фарби вже не зустр≥чаютьс¤, ¤к ран≥ше, п≥сок, кам≥нц≥, с≥рники чи окурки, однак до цього часу у фарб≥ бувають незначн≥ забрудненн¤, ¤к≥ не повинн≥ потрапити до пневмоцил≥ндра насосу ≥, тим б≥льше, до сопла.
¬елика в'¤зк≥сть фарби створюЇ оп≥р не т≥льки при проходженн≥ через насос, але, в першу чергу, при проходженн≥ через шланг високого тиску м≥ж насосом ≥ п≥столетом. ¬раховуючи, щовир≥шальним дл¤ ¤кост≥ лако-фарбового покритт¤ Ї тиск фарби у сопл≥, а не на виход≥ з насосу, необх≥дно при вибор≥ устаткуванн¤ ≥ режим≥в нанесенн¤ покритт¤ враховувати пад≥нн¤ тиску у шлангах високого тиску, ¤ке може складати 30-40% в залежност≥ в≥д густини фарби, довжини ≥ д≥аметру шлангу. “обто, бажано мати Ђзапасї у надлишку тиску, ¤кий створюЇтьс¤ насосом, ≥ застосовувати шланги високого тиску з достатн≥м д≥аметром. Ќеобх≥дно також мати на уваз≥, що вс≥ насоси двосторонньоњ д≥њ мають сп≥льний недол≥к: у момент знаходженн¤ поршн¤ у двох к≥нцевих точках ходу наступаЇ короткочасне пад≥нн¤ тиску, що може викликати пульсац≥ю струменю розпилюваноњ фарби. «астосуванн¤ довгих шланг≥в достатнього д≥аметру створюЇ демпфер тиску, ¤кий зводить до м≥н≥муму ц≥ пульсац≥њ.
«астосуванн¤ фарб високоњ в'¤зкост≥ може викликати певн≥ складност≥, ¤ких бажано уникати. Ќайпрост≥шим р≥шенн¤м Ї розбавленн¤ фарби розчинником, що у де¤ких випадках Ї необх≥дним, однак маЇ ц≥лий р¤д недол≥к≥в:
Ч пог≥ршенн¤ ¤кост≥ покритт¤, зменшенн¤ щ≥льност≥ покритт¤;
Ч зайв≥ витрати кошт≥в на розчинник;
Ч зб≥льшенн¤ часу висиханн¤ фарби;
Ч необх≥дн≥сть додаткових витрат на вит¤жну вентил¤ц≥ю;
Ч небажан≥ еколог≥чн≥ насл≥дки випаровуванн¤ розчинника у навколишнЇ середовище.
 ращим р≥шенн¤м Ї зменшенн¤ в'¤зкост≥ фарби за рахунок њњ п≥д≥гр≥ву. ƒл¤ цього у склад≥ лакофарбувального агрегату використовуютьс¤ спец≥альн≥ п≥д≥гр≥ван≥, ¤к≥ нагр≥вають фарбу до температури 60-80∞—. ¬ажливо, що п≥д≥гр≥та фарба знаходитьс¤ т≥льки у насос≥, шлангах ≥ п≥столет≥, а п≥сл¤ розпиленн¤ фарба миттЇво охолоджуЇтьс¤ внасл≥док зменшенн¤ тиску ≥ контакту з пов≥тр¤м. ” момент контакту фарби з поверхнею виробу температура нанесеного шару фарби дор≥внюЇ температур≥ навколишнього середовища. “ому в цьому випадку можливим Ї нанесенн¤ груб≥шого ≥ б≥льш щ≥льного шару фарби. ¬ результат≥ можна отримати кращий ефект, н≥ж при застосуванн≥ фарби, розведеноњ розчинником. ћожлив≥сть п≥д≥гр≥ву фарби бажано з'¤сувати у њњ виробника або постачальника.

ѕри неправильному застосуванн≥ та вибор≥ устаткуванн¤ лакофарбувальних пристроњв можна одержати не¤к≥сне покритт¤.

¬иб≥р сопла
ѕри поганому розпиленн≥ фарби не можливо забезпечити р≥вном≥рне покритт¤. якщо сопло Ђпишеї, то нав≥ть найкращий фах≥вець не доб'Їтьс¤ р≥вном≥рноњ товщини покритт¤. ѕри застосуванн≥ сопла ≥з занадто великим отвором дл¤ хорошого розпиленн¤ необх≥дно подавати фарбу п≥д б≥льшим тиском. ¬ результат≥ використовуЇтьс¤ б≥льша к≥льк≥сть фарби. ÷е ще припустимо, ¤кщо велика ≥ плоска поверхн¤ покриваЇтьс¤ шаром б≥льшоњ товшини, наприклад, 150 Ч 200 м≥крон≥в. јле у¤в≥ть соб≥, ¤ке необх≥дно мистецтво, щоб нанести ¤к≥сне покритт¤ на вузьк≥ конструктиви арочного в≥кна, ¤к≥ зход¤тьс¤ п≥д р≥зними кутами, або у важкодоступних м≥сц¤х, коли з сопла п≥столету подаЇтьс¤ 2-3 л≥три фарби за хвилину! ” результат≥ не вс≥ фрагменти буде покрито, або м≥сц¤ми буде нанесено покритт¤ надм≥рноњ товщини, або, що буваЇ найчаст≥ше, ≥ перше, ≥ друге.
јналог≥чна ситуац≥¤ ≥ з другим параметром сопла Ч кутом розпиленн¤.  ожне сопло дл¤ нанесенн¤ г≥дродинам≥чного покритт¤ характеризуЇтьс¤ шириною розпиленого струменю фарби, що попул¤рно називаЇтьс¤ кутом розпиленн¤ сопла (цей параметр описано першою цифрою у символ≥ сопла, наприклад, символ 415 означаЇ сопло з кутом розпиленн¤ 400 ≥ розм≥ром отвору 0,015ї). якщо до покритт¤ вищезгаданоњ конструкц≥њ в≥кна застосовувати сопло з кутом розпиленн¤ 800, то ширина струменю фарби на в≥ддал≥ «ќ см в≥д п≥столету складе 40 см, отже б≥льше половини розпиленоњ фарби не потрапить на робочу поверхню. „астина фарби потрапить на св≥жопокриту поверхню, створюючи покритт¤ б≥льшоњ товщини. «агальнов≥домо, що черговий шар фарби можна наносити т≥льки через певний час п≥сл¤ просиханн¤ попереднього шару, а при його нанесенн≥ на невисушений попередн≥й шар пог≥ршуЇтьс¤ зчепленн¤ фарби ≥ пог≥ршуЇтьс¤ зовн≥шн≥й вигл¤д покритт¤. „астина фарби, що не попала на робочу поверхню, зтече по вод¤н≥й зав≥с≥, або ос¤де на п≥длоз≥ чи ст≥нах прим≥щенн¤.
ќтже, правильний виб≥р сопла до виконанн¤ конкретноњ роботи визначаЇтьс¤ за характеристиками фарби, а також формою ≥ розм≥ром поверхн≥. «астосуванн¤ занадто великого сопла призведе до надлишковоњ витрати фарби ≥ подорожчанн¤ процесу лакофарбуванн¤.

—воЇчасна зам≥на сопла
ќкр≥м правильного вибору сопла важливим Ї питанн¤ своЇчасноњ зам≥ни зношеного сопла. ѕри покритт≥ одним соплом 300-400 л≥тр≥в типовоњ епоксидноњ фарби отв≥р сопла зб≥льшуЇтьс¤ приблизно на 0,025 мм (5%). ѕри цьому зб≥льшенн¤ продуктивност≥ нав≥ть на 0,1 л≥тра за хвилину пог≥ршуЇ ¤к≥сть розпиленн¤. ÷е ¤вище виникаЇ поступово, тому його важко заприм≥тити. Ќевчасна зам≥на сопла ускладнюЇ отриманн¤ р≥вном≥рного покритт¤, невиправдано зб≥льшуЇ товщину покритт¤ ≥ може призводити до наплив≥в фарби.
ўе одн≥Їю умовою правильноњ роботи п≥д≥браного сопла Ї застосуванн¤ в≥дпов≥дних ф≥льтр≥в.

‘≥льтр високого тиску
ѕри застосуванн≥ недостатньо щ≥льного ф≥льтру високого тиску сопло буде забиватись. —трум≥нь фарби раптово буде зм≥нювати форму, у випадковий спос≥б буде зм≥нюватись продуктивн≥сть, поки сопло не заб'Їтьс¤ остаточно. ўо робити у так≥й ситуац≥њ? «мивати нанесене покритт¤ ≥ наносити заново, чи поправл¤ти не¤к≥сне покритт¤? ќкр≥м очевидних техн≥чних недол≥к≥в покритт¤: нер≥вном≥рност≥, потьок≥в, пропуск≥в та таких орган≥зац≥йних недол≥к≥в, ¤к час фарбуванн¤, кошти, додатков≥ операц≥њ, та з≥псована фарба, додаЇтьс¤ негативний психолог≥чний аспект. ќператор весь час мучитьс¤ ≥з соплом, що забиваЇтьс¤, ≥ не може зосередитись на виконанн≥ своЇњ роботи.

¬смоктуючий ф≥льтр
ѕри застосуванн≥ недостатньо щ≥льного всмоктуючого ф≥льтру забрудненн¤ може потрапити у насос, що призведе до зм≥н параметр≥в розпиленн¤. —трум≥нь розпиленоњ фарби буде раптово зм≥нюватись так само, ¤к при забиванн≥ сопла. ћожуть по¤витись пульсац≥њ тиску, що про¤вл¤Їтьс¤ у завуженн≥ струменю розпиленоњ фарби у моменти проходженн¤ крайн≥х положень поршнем насосу. ѕульсац≥њ тиску фарби також можуть про¤витись при занадто щ≥льному, або забрудненому всмоктуючому ф≥льтр≥. Ќер≥вном≥рн≥сть роботи агрегату спричин¤Ї п≥двищений оп≥р всмоктуванню фарби.

—творенн¤ в≥дпов≥дного тиску ≥ подача фарби до сопла
Ћакофарбувальний агрегат повинен за конкретних умов забезпечити високий ≥ р≥вном≥рний тиск фарби у сопл≥.
ќдним з основних техн≥чних параметр≥в лакофарбувального агрегату Ї коеф≥ц≥Їнт п≥дсиленн¤ тиску. ÷ей параметр визначаЇ можливий тиск фарби в залежност≥ в≥д тиску стисненого пов≥тр¤, ¤ке приводить у д≥ю агрегат. Ќаприклад, при коеф≥ц≥Їнт≥ п≥дсиленн¤ 66:1 ≥ привод≥ стисненим пов≥тр¤м 5 бар, отримуЇмо на виход≥ з насосу тиск фарби 330 бар. ¬иб≥р агрегату з в≥дпов≥дним коеф≥ц≥Їнтом п≥дсиленн¤ дозволить отримати тиск, потр≥бний дл¤ даноњ фарби. ƒл¤ ¤к≥сного розпиленн¤ ≥ нанесенн¤ покритт¤ вир≥шальним Ї не тиск на виход≥ з насосу, а тиск фарби у сопл≥ п≥д час розпиленн¤. “ому агрегат повинен забезпечити надлишок тиску, щоб п≥сл¤ подоланн¤ опору ф≥льтру високого тиску, шлангу ≥ п≥столету був тиск, потр≥бний дл¤ проходженн¤ фарби через сопло. ќск≥льки процес розпиленн¤ фарби Ї динам≥чним, важливим Ї тиск у сопл≥ при в≥дкритому п≥столет≥.

ѕрив≥д агрегату
Ќа ¤к≥сть розпиленн¤ впливаЇ не т≥льки тиск стисненого пов≥тр¤, але ≥ його к≥льк≥сть. “ому розм≥р ≥ продуктивн≥сть компресора, а також шланг подач≥ стисненого пов≥тр¤ до агрегату впливають на його роботу ≥ ¤к≥сть фарбуванн¤. ѕри недостатньому тиску, чи витрат≥ пов≥тр¤, або при заниженому д≥аметр≥ шлангу подач≥ стисненого пов≥тр¤ до агрегату буде спостер≥гатисть значна пульсац≥¤ тиску фарби у сопл≥.
 ожен агрегат оснащено пристроЇм п≥дготовки пов≥тр¤, ¤ким регулюЇтьс¤ тиск стисненого пов≥тр¤, що приводить агрегат. якщо тиск фарби у п≥столет≥ ≥ сопл≥ Ї завеликим, зростаЇ продуктивн≥сть нанесенн¤ фарби, що ускладнюЇ процес ¤к≥сного нанесенн¤ покритт¤ ≥ зб≥льшуЇ витрати фарби, а кожне натисненн¤ курка п≥столету спричин¤Ї Ђв≥ддачуї, в результат≥ ¤коњ прециз≥йне оперуванн¤ п≥столетом стаЇ неможливим. ѕри вибор≥ устаткуванн¤ необх≥дно також враховувати м≥крокл≥мат прим≥щенн¤, у ¤кому проводитьс¤ лакофарбуванн¤. Ќаприклад, ¤кщо агрегат працюЇ у холодних умовах ≥ без осушуванн¤ стисненого пов≥тр¤ з компресора, то в≥н може замерзати в результат≥ сильного охолодженн¤ при розширенн≥ стиснутого пов≥тр¤.
“аким чином, можна узагальнити основн≥ техн≥чн≥ причини виникненн¤ не¤к≥сного покритт¤.
Ќеправильне розпиленн¤ фарби:
Ч занадто низький, нев≥рно виставлений тиск фарби у сопл≥;
Ч нев≥рно п≥д≥браний коеф≥ц≥Їнт п≥дсиленн¤ агрегату;
Ч нев≥рно п≥д≥бране сопло. Ќер≥вном≥рна товщина покритт¤:
Ч нер≥вном≥рна робота насосу подач≥ фарби, пульсац≥¤;
Ч занадто велика продуктивн≥сть;
Ч обмерзанн¤ агрегату;
Ч пад≥нн¤ тиску стисненого пов≥тр¤. ƒе¤к≥ з цих недол≥к≥в усуваЇ застосуванн¤ лакофарбового пристрою AIR-COMBI, ¤кий даЇ менш жорсткий струм≥нь фарби ≥ може працювати на менших значенн¤х тиску фарбиЧдо 150 бар.

“ехн≥чний стан пристрою
Ќеможлив≥сть створенн¤ потр≥бного тиску фарби, або пульсац≥¤ струменю розпиленоњ фарби можуть бути викликан≥ поганим техн≥чним станом агрегату, його ущ≥льнень, клапан≥в. Ќаприклад, п≥столет, ¤кий погано в≥дс≥каЇ фарбу, буде спричин¤ти напливи.
¬икористанн¤ фарби з вм≥стом гострих наповнювач≥в вимагаЇ частоњ зам≥ни ущ≥льнень, що швидко зношуютьс¤. ѕри використанн≥ водорозчинних фарб необх≥дно застосовувати насоси у кислотост≥йкому виконанн≥.
ƒуже важливо розум≥ти, що найкраще п≥д≥бране устаткуванн¤ не виключить людського фактору у технолог≥чному процес≥, тому завжди необх≥дне ¤к≥сне навчанн¤ оператор≥в ≥ усв≥домленн¤ ними вс≥х аспект≥в причин ≥ насл≥дк≥в ¤вищ, що виникають при лакофарбуванн≥.

»сточник: —трой портал    
  © 2009 - 2012 гг. ѕри перепечатке материалов обратна¤ ссылка об¤зательна.  
Hosted by uCoz